Vilse i parkeringshuset

Sista dagen i den stora staden. Vädret var ännu varmare idag så vi satsade på ytterligare långpromenader. Först gick vi till FN-huset och tittade på den ”svenska” pistolen, sen gick vi vidare genom staden med ett litet stopp på Starbuck’s. Frun och svärmor vill åka en sista busstur runt Harlem så jag tog lillan på lite egna äventyr. Tro det eller ej, men när hon fick välja helt själv så tyckte hon att vi skulle gå till den mest kända foto- och elektronikbutiken i New York. B&H Photo har nog nästan allt som man kan önska sig vad det gäller fotografering. Det är kul att bara gå omkring och titta och testa de olika produkterna som alla finns framme för allmän beskådan. De har dessutom kunnig personal så om man behöver tips och råd om utrustning är det en guldgruva.

Vi hann med ett avslutande besök på Macy’s innan vi satte oss ner på torget utanför och bara njöt av solen. Det är en väldigt speciell miljö att sitta i med allt folk och trafik runt om sig. För dagen var även polisen där med förstärkningsvapen på grund av terroratackerna i Belgien. Efter vår solpaus var det dags att ta Shuttle-bussen till flygplatsen.

Vi tänkte att en inrikesflygning skulle vara ganska odramatisk efter de tidigare långflygningarna, men det visade sig att flygningen var nästa sex timmar lång. Nu var det inget större problem, lillan sov hela vägen. Det största bekymret var väl att vi inte vågade äta någonting på flygningen eftersom vi inte vill väcka henne. Hon sov fortfarande när vi hungriga lämnade planet på Phoenix flygplats.

Jag tänkte att jag skulle vara lite effektiv så jag åkte iväg till hyrbilscentrat medan de andra väntade på bagaget. Det gick snabbt att hämta ut bilen men när jag skulle checka ut bilen såg jag att GPS:en saknades. Jag fick backa tillbaka och kryssa mot körriktningen i parkeringshuset för att komma tillbaka till hyrbilsfirman. Väl ute på vägen var det en utmaning att hitta tillbaka till terminalen och när jag väl hade hittat en parkering upplyste en vänlig vakt mig om att ”Well, if you are looking to pick people up at the airport, you’d better go to the airport!”. Jag var tydligen fortfarande kvar vid hyrbilscentrat. Till slut hittade jag terminalen men lyckades även denna gång köra lite fel. Nu hamnade jag på bussparkeringen och blev snabbt bortkörd av en vakt. När jag till sist lyckades hitta resten av gänget var vi både trötta och hungriga.

Två timmars bilfärd senare kom vi till vår nya destination – Saddlebrook utanför Tucson. Här ska vi tillbringa kommande vecka med solsken, golf och sällskap av min moster och hennes man! Ny tidszon – nya sovvanor!